23 Kasım 2013 Cumartesi

Ey Koryeolular!

Bu da ne koryo ne ki ? 
biz türk değil miyiz ey Türkler demesi gerekmiyor mu diyebilirsiniz. :)
ben zaten bir diziden dolayı bu başlığı kullandım yani size dizi tanıtımı yapacağım,hazırlıklı olun.






    Adı: Empress Ki - Hwatu


Tür: Tarihi, Siyasi, Romantik, Melodram 
                                                                   Bölüm Sayısı: 50
Yayın Kanalı: MBC 

Yayın Süresi: 2013- 28 Ekim - 2014- 15 Nisan 

Yayın Günü ve Saati: Pazartesi - Salı 21:55 

Senaristler: Jang Young-Cheol, Jung Kyung-Soon 




~ Konusu ~


Dizi, Cengiz Han'ın kurduğu Yuan Hanedanlığına 37 yıl hükümranlık eden 'Demir Leydi' İmparatoriçe Gi ile ilgilidir.
Goryeo, Kore'de doğan fakat Yuan İmparatorluğunda yaşayan ve imparatoriçe mevkisine yükselen, İmparatoriçe Ki'nin sevgisini ve mücadelesini anlatacak.








Eveett ilk baştan amanınn 50 bölümmüş bu, uzak durak bacılar diyebilirsiniz. 
Lakin hiç öyle demeyin, dizi o kadar güzel ilerliyor ki , 50 bölüm olduğunu unutuyorsunuz.

Şimdi tarafları anlatayım ben.  ;


Ha ji Won /Sungyang/nyang/empress ki





Joo Jin-Mo (koryeo) /Wang Yu/Çonammm



Yuan İmparator Huizong'a karşı duran Chunghye Kralı Goryeo'yu oynayacak. Goryeo'nun ile İmparatoriçe Ki arasında romantik bir ilişki ile başlar. Diziye başlar başlamaz bu kişiye vurulabilirsiniz, aman vurulun derim sungyang ın gönlünü de kapacak çünkü :) 









Ji Chang-Wook(Yuan)/togon/Togoş





Yuan İmparatoru Huizong canlandıracak. Onun karakteri, Yuan İmparatoru Mingzong'un ilk oğludur ama onun küçük kardeşi imparotor olur ve o Goryeo'ya sürgünde gönderilir. Birçok zorluklar yaşamıştır ve güçlü vassallar (derbeyine bağlı kimse) tarafından edilen tehditlere karşı ayakta kalmaya çalışmaktadır. Onun karakteri İmparatoriçe Ki (Ha Ji-Won) ve Goryeo Kralı Chunghye (Joo Jin-Mo) ile bir aşk üçgeni içinde bulunmaktadır. 






Evett gördüğünüz gibi togon bal yapmaz,pısırık,kayınbabasının dediğini yapan,hükmetmeyi bilmeyen ,savaşmayı bilmeyen birisidir. İçinizden ; böyle kral mı olur canım diyebilirsiniz haklısınız da diyin , gelin bunu yeppudaa spo'sunda da söyleyin derim ; Empress ki  :) 
Yani koryo safı daha iyi izleyin safımıza katılın efenim.





Wang yu/çonamm;
ah ah adamım sen bu hallere düşecek miydin :'( gelin de üzülmeyin haline..




Bir de Pısırık kral'a bakın peh. ;



-Aradaki fark çok açık değil mi?



Koryo tarafı;
Evett bi meclis-i mebusan toplantısı daha yapıyoruz koryolular toplaşın hele  
Aramıza yeni katılan koryuluların da gelmesiyle birlikte rütbeler de değişiklik olmuştur  
Yenilikleri açıklıyorum :

-Kral naibi; @BİANGEL (naibimiz şuan da ortalıkta yok,Kendisi kralımızı destekler ve tam nokta atışı yorumlarıyla yuanlıları geri püskürtmeyi başardığı için bu rütbe verilmiştir   ) 

-Baş komutan ; @*mygirl* kendisi şuanda en iyi rütbeli koryolulardandır,laf sokma konusunda ustadır ve her daim kralımızın arkasındadır.

-Orgeneral ; Yagmur6767 kendime bu yeri layık görüyorum her daim kralımla birlikte olup kralımı destekleyecek koryolu arayışında olacağım  

-General ; @Ela_aer61M ; kendisi koryo saflarına yeni katılmasına rağmen iyi savunmalarda bulunduğu için orgeneralın yardımcısı konumundadır,orgenaral olmadğında 2 kat sorumluluk üstlenmektedir  

-Kraliçeler ; Her koryo neferi kraliçe sayılır kraliçe sözcüsü olarak @~Ayka~'yı atıyorum , cariyelikten kraliçeliğe yükselmiştir  

-Komutan ; @tgbnr : Koryo kralını daima destekleyecektir ve her karşı atak ta kralımızın bir önünde olup onu koruyacaktır.

-Kral muhafızları ; @Ji-sama ; Kendileri şuan ortada yoktur.Lakin kralımızı savunacaktır. @nergishan;da aynı şekilde   

-Başbakan ; @nian ,Bölüm sonu gelir ve Yuanlıların zayıf noktalarını bildiği için bu konuda yorumlar yaparak yuanlıları zedelemeyi başarır.

-On başı ; @F_naz_4 ; Şimdilik burada olup kendi tarafsızları tarafımıza çekmekle yükümlüdür başka konularda da yardımcı olabilir,sonradan aramıza katıldığı için olası bir savaş sırasında askerleri hazırlamakla yükümlüdür  

-Dış içleri bakanı ; @günkurusu ; kendisi dış işleri bakanımızdır. Yuanlılar veyahut diğer ülkelerle aramız kötü olduğunda o ülkelerle münakaşa yapıp arayı düzeltmekle sorumludur  

Yakın zamanda rütbelerde değişim olacaktır :D 








6 yorum:

  1. Arada bir giriyorum bu ara biraz yoğunum kralımızı savunmak aldığı nefesten haberdar olmak benim görevim ayrıca ben uzaktan izliyorum kim ne yapıyor biliyorum en olmadık bir anda atımı yanaştırıp kılıcımı çekip kurtarıcam sizleri.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo gizli izleyicimiz mi varmış bizim :)
      gizli de kalmayın derim,spoilere de bekleriz :D

      Sil
    2. Benim bugüne kadar bildiğim kore tarihi bu dizi ile sona erdi ülke adı koryomu k(g)oguryomu anlamadım koguryonun bayrağı üç bacaklı kuzgun dur ve 668 de ülke yıkılınca artık bu bayrak kullanılmadı ancak bu dizide tarih ileride olmasına rağmen dizide üç bacaklı kuzgun gördüm nasıl olur anlamadım yuan türk imparatorluğuysa neden tarih dersinde hiç duymadım ve çin topraklarında ne arıyor çin kendi topraklarında olmalarına nasıl izin veriyor internette koguryo ile göktürkler kardeş diye okudum ve türkler ile koguryolular birlikte çine karşı savaşırlardı burda kendileri düşman türkler göç ettiği için koguryo çine karşı dayanamamış ve yıkılmış peki bu tarihte nasıl türkler den söz ediliyor madem kardeşlerse niye niye tarihte koguryodan söz edilmiyor koguryo tarihinde hiç türklerin adını duymadım sadece son 29. Kral bojang döneminde yani douje young döneminde adı geçti daha ileriki krallıklarda türklerden söz edilmedi şimdi nasıl adı geçiyor daha anlamadığım çok şey var ancak bu kadar yazdım teşekkür ederim

      Sil
    3. yuan hanedanı türk değildir moğoldur moğollarla türkler farklı milletlerdir dizide türklerden dolgwoller olarak bahsediyorlar biliyorsun dolgwollerin komutanı da yeon bisuydu yeon bisu göktürklerin başı oluyor

      Sil
  2. bende imparatoriçe hangisini seviyor onu anlamadım. koryo kralını mı yoksa yuan kralını mı... kadının duygularında bir karışıklık var. eğer yuan kralını seviyorduysa koryo kralını imparatoriçelik yolunda kullanmış demektir. az yardımı olmadı.. kendi kraliçesi yapamadı ama diğer devlete imparatoriçe yaptı. eğer kullandıysa ben koreli olsam isyan ederim herhalde.. düşünsenize ertuğrulu böyle kullandırdıklarını... yuan imparatorunu sevdiyse o zaman koryo kralı yine kullanılmış oluyor. her halükarda sinir bozucu

    YanıtlaSil
  3. pardon yanlış yazmışım. ikinci kez yuanı sevdiyse demişim. koryo kralını sevdiyse yuan imparatoruyla yaşadığı sahnelere ne ad koyacağız

    YanıtlaSil